لوگو آریا کریستال

آموزش تمیز کردن لوستر کریستالی

تمیز کردن لوستر کریستالی یکی از کار های دشوار و زمان بری است که بسیاری از افراد با آن مواجه میشوند. یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون هر خانه ای لوستر های آن میباشند که در زیبایی بخشیدن به محیط و دکوراسیون خانه نقش بسیار پررنگی دارند. لوستر های شیک و زیبا میتوانند یک محیط ساده را به فضایی جذاب و درخشان تبدیل نمایند. اما باید در هنگام تمیز کردن لوستر ها به نکاتی توجه کرد و دقت کرد تا کریستال ها نشکنند و دوباره آن ها را در جای مناسب خود قرار داد.

شما میتوانید در سایت ما انواع پرده کریستالی را مشاهده نمایید.

معمولا تمیز کردن لوستر های کلاسیک زحمت بیشتر دارد چرا که از اجزا بیشتری تشکیل شده اند و همینطور جزئیات و وزن بیشتری هم دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا مناسب ترین راه های تمیز کردن لوستر ها در خانه را برای شما عزیزان شرح دهیم.

لوستر کریستالی

روش تمیز کردن لوستر های کریستالی

ابتدا لوستر را خاموشو برق را قطع کنید و صبر کنید تا لامپ ها و کریستال های لوستر خنک شوند. یک پارچه یا روزنامه ای بزرگ را زیر لوستر پهن کنید تا گرد و خاک آن نریزد. سعی کنید از نردبانی بلند و مناسب برای تمیز کردن لوستر استفاده کنید.  سپس با پارچه ای خشک و مناسب شروع به تمیز کردن لامپ های لوستر کنید.

تمیز کردن لوستر های کریستالی

تمیز کردن کریستال های لوستر

برای تمیز کردن دانه کریستال های لوستر ابتدا با پارچه ای خشک گرد و غبار آن را بگیرید. سپس میتوانید با استفاده از یک ظرف آب گرم پارچه ای را خیس کنید و کریستال های آن را تمیز کنید. همچنین برای بهتر پاک کردن لکه های گوی های کریستالی میتوانید از محلول های الکل و سرکه برای تمیزی لوستر استفاده نمایید. توجه کنید که هرگز محلول را به طور مستقیم به کریستال ها نزنید چرا که باعث آسیب رساندن به آن ها میشود.

مطالب پیشنهادی دیگر : معرفی انواع لوستر کریستالی

تمیز کردن لوستر با جدا کردن قطعات آن

شاید قصد داشته باشید که قطعات لوستر را با جدا کردنشان تمیز کنید و از این رو فکرکنید که میتوانید بهتر و راحت تر آن را تمیز کنید. اگر قصد داشتید که با این روش لوستر خودتان را تمیز کنید باید حواستان باشد که جای هر قطعه را بدانید تا بعدا دچار سردرگمی نشوید و مجبور نشوید تا به این منظور به دفترچه راهنما مراجعه کنید. همچنین باید دقت کنید که به قطعات لوستر آسیب نزنید و پیچ های آن را گم نکنید و در هنگام تمیز کردن قطعات پیچ ها را در جای مناسبی نگه دارید.

مطالب مفید دیگر : 10 مدل برتر پرده کریستالی در سال 2021

تمیز کردن لوستر

سپس با یک پارچه گرد و خاک کریستال ها را گرفته و بعد از آن با پاک کننده و محلول مناسب آن ها را پاک کنید. همنیطور توجه کنید که هرگز از شیشه پاک کن برای تمیز کردن قطعات استفاده نکنید.

در این مقاله سعی کردیم روش های مناسب برای تمیز کردن لوستر کریستالی را برای شما عزیزان شرح دهیم تا با آگاهی این کار را انجام دهید. ممکن است تمیز کردن لوستر با جدا کردن قطعاتش کمی زمان بر باشد اما قطعا ارزشش را دارد.